نوروفیدبک چیست؟

روان‌درمانی ابزاری برای غنی سازی ذهن و روان است، درحالی که نوروتراپی ابزاریست برای غنی سازی مغز. عملکرد بهنجار و بهینه مغز به متابولیسم مناسب متکی است. در نوروفیدبک، نوروتراپیست اطلاعات بیولوژیک مراجع را از طریق الکتروانسفالوگرافی و جریان موضعی خون ثبت می‌کند و از طریق علائم دیداری و شنیداری به مراجع بازخورد می‌دهد و از این طریق علائم کژکاری روانشناختی یا فیزیولوژیک را کاهش می‌دهد یا منجر به بهبود عملکرد ذهنی فرد می‌شود.

علائم و نشانه های اعتیاد به حشیش | پیامدها و عوارض ترک حشیش

اعتیاد به حشیش بیشتر از اینکه یک بیماری جسمی باشد، یک بیماری روانی است. این بدان معنی است که مصرف حشیش بیشتر روی مغز و روان افراد تاثیر می گذارد. مصرف طولانی مدت این ماده مخدر روانگردان باعث ضرر های جبران ناپذیری می شود. ولی ما امروز قصد نداریم در مورد مضرات حشیش که با نام های سیگاری و گاها جرس نیز آنرا می شناسند حرف بزنیم؛ ما امروز می خواهیم به شما کمک کنیم که این ماده ی مخدر را ترک کنید و حرف زدن در این خصوص را کنار بگذارید. چون گفتن این که امروز آخرین روزی است که میکشم و این دفعه آخرین دفعه است یعنی مصرف دوباره در فردای آن روز.

انواع سردرد | سردرد نشانه چیست

سردرد یکی از شایع‌ترین شکایت‌های بیماریها است که در بیشتر موارد عللی خوش‌خیم دارد و نیاز به درمان خاصی جز علامت درمانی ندارد، ولی در بعضی از موارد بسیار شدید و غیرقابل تحمل یا نشانه بیماری‌های خطرناک مانند تومور مغزی است. درمان سردرد بستگی به عامل ایجادکننده سردرد دارد، اما در اغلب موارد با مسکن سردرد رفع می‌شود.